El pròxim divendres dia 5 de novembre, tindrà lloc l’acte de lliurament delXIXé GUARDÓ D’OR, que els Consells Comarcals de la Ribera del Bloc Nacionalista Valencià han acordat aquest any concedir a la Banda de l’Ateneu Musical La Lira de Corbera.

La Banda de Corbera, amb una llarga i reconeguda trajectòria que comprén la major part del segle XX, és un clar exemple del que representa per als valencians el fet associatiu musical: una manifestació sociocultural de primer ordre per la seua potent inserció en el teixit ciutadà dels nostres pobles, pel foment de l’educació musical dels joves, i per la seua inalterable solidesa capaç de sobreviure a les dificultats quotidianes i als avatars de la història. En el cas de la Banda de l’Ateneu Musical La Lira de Corbera, a més a més, hem d’afegir la seua aposta constant per l’ús del valencià en totes les publicacions i documents. La seua Comissió de Cultura, creada als anys 80, ha acomplert una meritòria tasca d’investigació i difusió de la història de l’entitat així com d’altres aspectes de la vida local de Corbera, dignificant sempre l’ús escrit de la nostra llengua.

El Guardó d’Or de La Ribera es va establir l’any 1992 per distingir les persones, organitzacions i col·lectius que s’han destacat per la seu trajectòria en favor del la llengua, la cultura i el territori de La Ribera i del País Valencià. El primer guardonat va ésser Josep Lluís Bausset, i també l’han rebut Bernat Genoll, Joan Girbés, Soler i Estruch, la Coordinadora d’Escoles en valencià de La Ribera, Vicent Cardona, Josep Gregori, Mossèn Antoni Sanchis, Francesc de Paula Burguera, l’Associació Pere Calp de Castelló de la Ribera, Francesc Giner Perepérez, Josep Ballester, Josep Chaqués, Xúquer Viu, Josep Lozano, Leonardo Borràs Artal, l’Associació Cultural Col·lectiu L’Ullal de Sollana, i l’any passat a Oreto Isona i Lorente (in memoriam).

L’acte de lliurament d’aquest XIXé GUARDÓ D’OR DE LA RIBERA tindrà lloc al Teatre-Cinema Municipal, carrer Enric Valor s.n.(carrer peatonal) de Corbera, després del sopar que s’hi celebrarà el pròxim divendres 5 de novembre a les 21,30 hores.

CONSELLS COMARCALS DE LA RIBERA

BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ