Dissabte passat els Joves amb Compromís per Sueca vam organitzar, gràcies al grup Els Bonicos, una vesprada festiva per reivindicar amb música, teatre i amb un somriure amb molt de compromís que el jovent de Sueca i del País Valencià vol tindre un projecte de vida digne a la terra que el va vore nàixer. Estem en contra de les polítiques que estan tancant les portes laborals a la generació més ben preparada de la història i vore com, en els darrers temps, milers de llicenciats i graduats agafen les maletes per servir de mà d’obra barata a l’Europa de la Troika.

No és justa aquesta diàspora ni aquest exili obligat que ens recorda l’Espanya en blanc i negre de la postguerra. Ni tampoc és just que s’hagen incrementat de forma il·lògica les taxes universitàries que obliguen les noves generacions a deixar de formar-se acadèmicament a la universitat. Si volem una societat justa i igualitària cal que tots tinguem les mateixes possibilitats socials perquè si no tornarem a l’Espanya de dues classes: la dels rics i la dels pobres; la que podrà pagar les carreres a advocats i metges i la que estarà determinada a dur a terme treballs precaris per falta d’oportunitats. Estem involucionant més que progressant perquè ja, per reblar el clau, la joventut que marxa un temps pot perdre, fins i tot, la cobertura sanitària a l’Estat espanyol.

Per tot això, cal unir-nos i reivindicar el que ens pertoca perquè allò que es perd costa segles recuperar-ho. Cal fomentar els plans d’ocupació per a joves i parats, i animar l’economia tot facilitant crèdit a autònoms i nous emprenedors.

Tenim una generació formada, preparada, amb idees i amb moltes, moltes ganes de treballar per fer del País Valencià l’enveja d’Europa. Evitem, malgrat la qualitat del poeta, tornar a recitar aquells versos de Rubén Darío: “Juventud, divino tesoro, ¡ya te vas para no volver!”.

Emili Chaqués

Portaveu de Joves amb Compromís per Sueca