IMG-20150307-WA0074done_BOUn centenar de dones es reuniren dissabte dia set a la seu de Compromís Sueca per celebrar conjuntament el Dia de la Dona Treballadora.

La seu de Compromís per Sueca es quedà menuda per acollir l’acte, de caire festiu, que tingué lloc dissabte passat amb motiu del Dia de la Dona. Raquel Tamarit, candidata a l’alcaldia de Sueca, donà la benvinguda i feu la salutació a totes les dones participants. Seguidament es projectà una pel·lícula i es donà pas a un berenar de germanor.

Tamarit va parlar dels avanços fets per les dones en tots els camps però va reivindicar tots aquells que encara resten per fer com per exemple: una Llei d’Igualtat Salarial, un veritable sistema d’atenció a la dependència; l’educació pública de 0 a 3 anys; mesures per a compaginar la vida laboral i familiar i que els nostres companys masculins s’impliquen i compartisquen les tasques domèstiques, la cura dels fills o familiars dependents.IMG-20150307-WA0057

La candidata de Compromís va afirmar: “Nosaltres, les dones, estem hui ací per recordar a les que se n’han anat i a les que estan injustament tractades i, com no, per a reivindicar i dissenyar estratègies que ens ajuden a aconseguir les millores que necessitem en les nostres condicions laborals i socials, que a causa de la crisi econòmica han sofert un seriós retrocés”. La candidata a l’alcaldia destacà un informe de la UGT, al seu parer revelador i prou significatiu, de la situació actual on es diu que les dones treballadores espanyoles guanyen un 24% menys que el homes i han de treballar onze anys i mig més que els homes per aconseguir la mateixa pensió. No hi ha cap país europeu on la diferència salarial siga tan gran, i la crisi, a més de les polítiques d’austeritat no han fet més que agreujar aquesta injustícia. La dada encara és més greu si afegim que 3 de cada 4 contractes parcials són per a les dones i, que el treball domèstic, les criatures i els depents porten la cara d’una dona al front, una dona que s’ha d’encarregar de tot.

Finalment, Raquel Tamarit va engrescar les dones tot dient: ”ara mateix, estic contenta d’estar ací, amb totes vosaltres, celebrant que estem vives i que ho volem TOT”.

Més informació: Isabel Jiménez Rochel

IMG-20150307-WA0064IMG-20150307-WA0063