El passat divendres, 17 de desembre tingué lloc l’acte de proclamació del candidat del BLOC a l’alcaldia de Sueca. En un saló de la Mancomunitat de la Ribera Baixa ple de gom a gom, amb militants, simpatitzants, el grup municipal al complet i amics i amigues del partit, així com representants d’altres formacions polítics, i membres d’una associació d’immigrants, la mesa composta pels integrants de la comissió de llistes, Carme Arlandis, Josep Cortell, Mariam Ferrando i Toni Martínez, qui actuà de presentador, anà donant la paraula a les diverses persones que intervingueren.

En primer lloc parlà Josep Melero, secretari d’organització del BLOC. Melero feu un ràpid repàs a l’actual situació política, centrant-se sobretot en la calamitosa acció de govern de la Generalitat Valenciana, un govern preocupat només per la imatge pública, fora de la realitat, que oblida els problemes de la gent, la crisi, l’atur i les necessitats socials. Després explicà que el BLOC es fixa en Baldo com a model d’alcalde que du a cap les polítiques que defensa el partit, escoltant la gent i intentant solucionar els problemes quotidians de la ciutadania.

En segon lloc intervingué el secretari local, Salvador Giménez, qui digué que només s’havia presentat Joan Baldoví com a candidat a l’alcaldia, motiu pel qual, i d’acord amb els estatuts, no calia votar, sinó simplement la executiva local el proclamava cap de llista. Voro feu un resum dels quatre anys de govern de l’Ajuntament de Sueca, explicant que la nostra gestió, ha anat adreçada a pal·liar els efectes de la crisi en lloc de dilapidar els diners públics en obres faraòniques sense rendiment social. Tot seguit convidà Joan Baldoví, nou candidat del BLOC a revalidar el triomf de 2007, per continuar al capdavant del consistori suecà.

Joan Baldoví començà agraint la presència dels assistents, en especial a la seua família, en qui sempre ha trobat suport, i a un grup d’immigrants. Després explicà els motius pels quals es torna a presentar: el principal és que manté la il·lusió del primer dia, que està orgullós de ser alcalde de Sueca, perquè això li permet treballar per la gent del seu poble. Comentà els moments durs i difícils de ser el primer edil, i més en una època de crisi i manca de faena. Però també contà les satisfaccions que du el càrrec. El contacte amb la gent, l’atenció personalitzada i poder donar-los una solució després d’escoltar les seues demandes. Per tot això es veu amb forces de continuar quatre anys més, perquè es considera una persona com la resta de la gent que hi era al saló de la Mancomunitat. Demanà el seu suport per dur endavant el projecte del BLOC, que pretén dignificar la política, d’una manera honesta i oberta a la participació.

Amb aplaudiments perllongats es tancà l’acte.