MANIFEST PEL DIA DE L’ALLIBERAMENT O L’ORGULL LGBTI 2019

Com cada 28 de juny, celebrem el dia de l’Orgull LGTBI per commemorar els fets ocorreguts al bar Stonewall Inn (Nova York) l’any 1969, cinquanta anys després. Gais, lesbianes i trans es van enfrontar a la policia durant dies, quan es produïren intenses revoltes per denunciar la criminalització a la qual estava sotmès aquest col·lectiu. Des de llavors, les organitzacions socials, commemoren a tot el món l’Orgull LGTBI, reivindicant els drets, la dignitat i la igualtat per a lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

Conscients dels innumerables esforços que s’han dut a terme per avançar significativament en la conquesta d’aquests drets i llibertats arreu del País Valencià, com ara la Llei Trans o la Llei LGTBI+, exemple a l’estat espanyol, manifestem la nostra voluntat de seguir lluitant i reivindicant-los.

50 anys després de Stonewall, són les mateixes persones les que continuen denunciant discursos de l’odi, agressions i assassinats. Perquè contra el feixisme i l’LGTBIfòbia, Compromís no donarà ni un pas enrere.

Perquè som conscients del nostre paper dintre i fora de les institucions. La nostra tasca i responsabilitat política, per tant, no és altra que la de de donar suport i veu a totes aquelles persones que lluiten dia a dia per la visibilització i la dignificació d’un col·lectiu històricament discriminat, contra l’estigmatització, patologització i la seua criminalització. Perquè volem un poble realment inclusiu i respectuós amb la diversitat i amb els drets de totes les persones, independentment de la seua sexualitat i gènere.

Així mateix, manifestem el nostre rebuig envers la mercantilització i la utilització d’aquesta diada per blanquejar i/o ocultar accions vergonyoses: actes simbòlics i meres declaracions d’intencions per part de partits polítics que amb una mà despleguen la bandera multicolor, mentre amb l’altra signen acords amb l’extrema dreta feixista i LGTBIfòbica en altres parts del territori valencià i espanyol.

Per tot això, i donat que no s’ha constituït el govern municipal, li preguem al Sr. Dimas Vàzquez España, alcalde de Sueca:

– El desenvolupament de polítiques feministes i LGTBI per part del nou govern, així com la cooperació entre totes les institucions municipals, seguint les directrius marcades des del govern del Botànic.
– L’elaboració d’un Pla Municipal LGTBI que tracte de visibilitzar aquest col·lectiu així com establir mesures que garantisquen la seua seguretat, perseguint qualsevol tipus de delicte d’odi, discurs LGTBIfòbic i d’odi disfressat de llibertat d’expressió o actes que danyen la seua dignitat, especialment en les xiquetes i xiquets.
– Exigim un compromís institucional efectiu, real i amb dotació de recursos econòmics per tal de garantir el desenvolupament d’accions projectes i campanyes de sensibilització i formació amb perspectiva de gènere.
– Per últim, exigim la retirada de tot tipus de subvenció, ajuda pública o tolerància social i institucional cap a qualsevol organització, associació, empresa o individu que fomente el discurs de l’odi i l’LGTBIfòbia.

Roser Vinyoles i Tarín

Regidora de Compromís per Sueca i portaveu de polítiques d’Igualtat, Feminisme i LGTBI.

Arxivat en: General